Xiaomi to nowy spamer technologiczny

Xiaomi to nowy spamer technologiczny

8 maja 2021 Wyłączono przez Redakcja

Absolutnym hitem na rynku smartfonów z pewnością stała się marka Xiaomi. Obserwując poczynania Chińczyków nawet na polskim rynku widzimy, że producent znalazł swój klucz do zdobycia nowego przydomka. Ilość wypuszczany modeli, kombinacji modelowych wskazują nam, że producent stara się wypuścić smartfona dla każdego klienta, bez względu na portfel. Nie jest to obca praktyka na rynku, ponieważ za czasów swojej „świetności” smartfonowej firma Samsung działała bardzo podobnie.

Wypuszczanie znacznej ilości telefonów komórkowych ma jednak wiele minusów. Oprócz ekonomii i konkurencji modelowej w danym portfolio każdy producent może spodziewać się problemów na etapie produkcji części. To może powodować problemy w przeróżnych serwisach Xiaomi zajmujących się naprawami. Ogromne ilości napraw mogą wiązać się również z pewnego rodzaju przestojem obsługi w serwisach, co wskazuje na potencjalne problemy z naprawami.

Liczyć się z tym musi każdy producent, ale zupełnie inaczej jest w sytuacji, kiedy portfolio urządzeń jest tak ogromne, czasem wręcz przerażająco niepotrzebne. Firma Xiaomi wypuszcza na rynek urządzenia, których różnice między ceną a specyfikacją są czasami niezrozumiałe. Popularność marki idąc w parze ze „spamowaniem” smartfonami zwiększa ryzyko problemu z dostępnością części np. poprzez brak dostaw, które automatycznie utrudnią życie nie tylko serwisom producenta, ale również serwisom telefonów Xiaomi na rynku pogwarancyjnych.

Więcej smartfonów to dłuższy czas oczekiwania na części

Nie sposób posiadać asortyment podzespołów do wszystkich marek i modeli urządzeń. Nie jest to również możliwe w przypadku posiadania akcesoriów do sprzedaży dla wszystkich producentów. Tym bardziej, jeśli stawiamy na różnorodność. Większość serwisów telefonów Xiaomi w momencie składania reklamacji (zamawiania usługi) od razu zamawia części pod konkretną naprawę. W przypadku telefonów jest to nieco prostsze, ponieważ klienci oddający smartfony do serwisu Xiaomi zgłaszają konkretne wady np. uszkodzenie mechaniczne wyświetlacza. W momencie składania usługi przedsiębiorca wie, że powinien zamówić konkretną część do naprawy odpłatnej. Patrząc jednak na liczne portfolio telefonów Xiaomi trzeba zauważyć, że dostęp do podzespołów może być nieco ograniczony.

Dostęp do części dla modeli spoza dystrybucji europejskiej

Na rynku pogwarancyjnym dodatkową trudnością mogą być także modele spoza rynku polskiego. Nie od dziś wiadomo, że Xiaomi oferuje znacznie więcej telefonów. Nie wszystkie modele są dostępne w Polsce, co jeszcze bardziej poszerza portfolio samego producenta. Właśnie dlatego prowadzenie serwisu telefonów Xiaomi należy zacząć nie od wyposażenia warsztatu, a przede wszystkim od kontaktów z dostawcami, który dysponują stałym dostępem do części.

Każde przyjęcie telefonu od klienta niesie za sobą wiele obaw. Jedną z nich jest czas oczekiwania na części, a drugą ich dostawy. Przy naprawach telefonów Xiaomi liczy się czas. Klienci stawiają na ekspresowe usługi, ponieważ smartfony to urządzenia, bez których wiele osób nie może dziś pracować, prowadzić życia towarzyskiego, a czasem nawet spać. Jeśli dany przedsiębiorca wie, że części do wybranych modeli są dostępne, to czas dostawy nie jest problemem. Obsługa kurierska oferuje nam dziś najczęściej dostawę na drugi dzień, co oznacza, że naprawa może zostać wykonana w ciągu dwóch dni lub kilku godzin po otrzymaniu części z hurtowni.