Zalany telefon – serwis telefonów komórkowych

Zalany telefon, przecież teraz są wodoodporne telefony, które budzą wiele kontrowersji. Z jednej strony pojawia się obawa, że oferowana przez producenta możliwości to wielka bujda, zaś z drugiej strony płacimy za obietnicę producenta, która powinna być „pewna”. Czy mamy się czego obawiać, kiedy nasz telefon posiada normę IP? Czytając karty gwarancyjne wielu producentów można stwierdzić, że tak.

Moda na wodoszczelne smartfony w dalszym ciągu rośnie a zalanych telefonów przybywa. Każdy z nas chce być nie tylko mobilny, ale również gotowy na niespodziewane sytuację, nawet te ekstremalne związane z naszym telefonem. Oprócz kosztownych upadków i pęknięć wyświetlacza musimy zwracać uwagę, aby nie zalać swojego telefonu w szczególności przy braku normy IP68 zapewniającej nam teoretyczne bezpieczeństwo. Napisałem teoretyczne, ponieważ widnieje ono tylko na papierze, a w praktyce bywa różnie. Skąd taki wniosek?

Zalany telefon – Nutka prawdy na forach

Internet to ogromna kopalnia wiedzy, informacji oraz wypowiedzi wielu czytelników. Wielu użytkowników bardzo często opisuje przypadki, że po wizycie w serwisie producenta stwierdzono im zalanie telefonu komórkowego. Oprócz narzekania znajdziemy tam również informacje, że telefony posiadają odpowiednie normy zabezpieczające. Od razu pojawia się pytanie – jak wodoodporny telefon mógł ulec zalaniu?
Trudno to wyjaśnić, ale możliwości może być wiele. Najpopularniejszą z nich może być niedomknięta szuflada na kartę sim. Oprócz tego słona woda to „zabójstwo” dla każdego smartfona. Oczywiście nie możemy zakładać, że tylko klient jest winny, przecież mamy domniemanie niewinności. Równie dobrze winny może być producent, który złożył nieszczelne urządzenie.

Na weryfikacje zalania są pewne metody, ale o tym napiszę kiedy indziej. Często czytając fora zastanawiam się ile takich przypadków to faktyczna wina klienta. Z drugiej strony wiele telefonów oferuje nam normę IP68 z otwartym złączem ładowania, więc trudno oczekiwać, że każdy klient zatapia urządzenie z otwartą szufladą na kartę pamięci/sim? Oczywiście są to tylko teorię, którym warto poświęcić kilka minut.

Zalany telefon – Karta gwarancyjna nie pozwala naprawić/wymienić

Normy normami, ale żaden zalany telefon nie może być naprawiony przez producenta. Dlaczego? Wszystkie rynkowe karty gwarancyjne wyraźnie wskazują, że gwarancja nie obejmuje zalania telefonów i innych urządzeń. Dopiero wtedy obietnice reklamowe zderzają się z warunkami gwarancji, która nie określa żadnego aspektu związanego z normą IP. Trudno będzie przekonać producenta, że nie jesteśmy winni całej sytuacji. Nawet jeśli nam się uda to gwarant uświadomi nam, że karta gwarancyjna nie przewiduje obsługi zalanych telefonów.

Odrzucenie gwarancji często zniechęca do dalszej dyskusji i walki o swoje. Wielu klientów szuka później innych alternatyw np. napraw w nieautoryzowanym centrum serwisowym mogącym poddać każdego smartfona dokładnemu czyszczeniu. Oczywiście pamiętajcie, że ten czas nie może być za długi, bo może być za późno.
Nie pozostaje nam nic innego, jak trafnie dobierać smartfony, ale przede wszystkim uważać zarówno na upadki i kosztowne wymiany wyświetlacza, jak i zalania telefonów, których naprawa w serwisie z góry będzie odrzucona.